تنهاترین یاس

|خانه|تماس |ورود
در آخرالزمان دنیا چگونه خواهد بود؟!
ارسال شده در 29 مهر 1397 توسط تنهاترین یاس در روایات معتبر درباره آخرالزمان

(بسم الله الرحمن الرحیم)


جهان عصر ظهور، در فضای حکومت صد در صد دینی سیر می‌کند و در پرتو چنین حکومت دینی و قرآنی، همه خواسته‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و… جامعه بر محور عدالت دینی تامین می‌شود.

معارف عمیق مهدویت ضامن سلامت و سعادت جامعه و فرد فرد انسان‌هاست، اعتقاد به بشارت‌های پیامبران گذشته و ائمه دین(ع) افراد با انگیزه و پرتوانی را در جامعه می‌تواند پرورش دهد، باور به حضور امامی ناظر بر اعمال، از جنبه فردی موجب پاک نگاه داشتن روح و پیراستن اعمال از زشتی‌هاست و از جنبه اجتماعی باعث هم‌دلی مؤمنان و ایستادگی در برابر ظالمان می‌شود، کارکرد وسیع و عمیق آموزه‌های مهدوی، جذابیت خاص موضوع را نشان می‌دهد، به همین دلیل، قشرهای مختلف جامعه پرسش‌های بسیاری در این موضوع دارند که لزوم پاسخگویی صحیح به آن‌ها از راهی مطمئن بر کسی پوشیده نیست.


پژوهشکده مهدویت در کتاب «مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» به برخی از شبهات این گونه پاسخ می‌دهد:


*هنگامی که امام زمان(عج) ظهور می‌کند دنیا چگونه خواهد بود؟


بی‌شک مهمترین مأموریت امام زمان(عج) برپایی حکومت عدل الهی در سراسر جهان است، این مهم که همواره آرزو و آمال همه صالحان گذشته نیز بوده، بدون ایجاد تحول بنیادین در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، رسانه‌های ارتباطی و .. امکان پذیر نیست.


مشکل عمده بشر در جهان امروز فقدان دیانت و معنویت و گسترش ظلم و فساد است و تا زمانی که دین و تفکر دینی در اذهان مردم دنیا درونی نشود، هیچ تعهد و ارزش اخلاقی و رفتاری در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، تضمین نخواهد شد.


عدالت، کلید اصلی حل معضلات بشر است، این کلید خود به تحول بنیادین در حوزه تفکر و اندیشه جمعی امروز نیاز دارد، علت هم این است که عدالت در حوزه رویکرد رفتارهای اجتماعی نمود پیدا می‌کند و زیر بنای آن تصحیح نگرش‌ها و اندیشه‌هاست، زیرا بدون تصحیح نگرش‌ها، هیچ رفتار و رویکرد رفتاری چه در حوزه فردی و چه اجتماعی قابل اصلاح و دوام نخواهد بود، از این نظر انقلاب حضرت، تحولی فکری و فرهنگی را در پی دارد که عدالت اجتماعی در همه ابعاد ثمره شیرین آن به شمار می‌آید.


بنابراین جهان عصر ظهور، در فضای حکومت صد در صد دینی سیر می‌کند و در پرتو چنین حکومت دینی و قرآنی، همه خواسته‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و … جامعه بر محور عدالت دینی تامین می‌شود، به همین دلیل در قرآن و روایات مأموریت اصلی حضرت حاکمیت و غلبه مطلب دین اسلام در همه شئون جامعه معرفی شده است، پس این مهم‌ترین تفاوت آن عصر با جهان امروزی است که قابل مقایسه نخواهد بود و تفاوت این دو از زمین تا آسمان است.


*اسلام بعد از ظهور امام زمان (عج) چه جایگاهی دارد؟


آنچه از آیات قرآن به دست می‌آید، این است که اسلام بر تمام ادیان غالب خواهد شد و در زمین مستقر و پابرجا می‌شود، تصریح بسیاری از روایات هم این است که در زمان مهدی(عج) دین اسلام همه کره زمین را فرا می‌گیرد و بر همه ادیان جهان پیروز خواهد گردید.


بعد از ظهور آن حضرت همه چیز پیشرفت می‌کند، مثلاً درهای دانش بیکران الهی به روی او گشوده می‌شود، آن هم نه تنها به آن اندازه که بر پیامبران و اولیا گشوده شد، بلکه بیش از 13 برابر آن چه آنان از دانش بهره داشته‌اند، مردم نیز استقبال بیشتری به فراگیری دانش نشان خواهند داد.


در حکومت مهدی(عج)، مردم به طور بی‌سابقه‌ای به اسلام روی خواهند آورد و روزگار خفقان و سرکوب دین‌داران و ممنوعیت مظاهر اسلامی به سر می‌آید، در همه جا آوای اسلام طنین انداز خواهد شد و آثار مذهب تجلی می‌کند.


به طور کلی می‌توان گفت: یکی از دغدغه‌های حکومت‌ها، جلب رضایت عمومی است، ولی به خاطر ضعف‌های بسیاری که در اداره مجموعه‌ها وجود داشته، چنین رضایتی حاصل نشده است، از ویژگی‌های اساسی حکومت حضرت مهدی(عج) همین است که همه افراد و اجتماعات بشری آن را قبول دارند و نه تنها همه اهل زمین، بلکه دیگر موجودات نیز از آن حکومت الهی و فرمانروای عدل گستر راضی‌اند.


پیامبر اسلام فرمود: «شما را بشارت می‌دهم به مهدی(عج)، اهل آسمان و زمین از او راضی هستند»، چگونه ممکن است کسی از حاکمیت مهدی(عج)، ناراضی باشد و حال آنکه برای همه جهانیان روشن می‌شود که صلاح امر بشر و سعادت او در همه جنبه‌های مادی و معنوی تنها در سایه حکومت الهی آن حضرت است.


پس می‌توان گفت که در چنین موقعیتی طبعاً استقبال و پذیرش مردم به مظاهر و شعارهای دینی بی‌سابقه خواهد بود.

 


منبع: فارس

آخرالزمان آخرالزمان در اسلام آخرالزمان در روایات دنیا در آخرالزمان دوره آخرالزمان
نظر دهید »
حال مؤمن در ایّام فتنه ی دجال
ارسال شده در 29 مهر 1397 توسط تنهاترین یاس در روایات معتبر درباره آخرالزمان, دجال در روایات

(بسم الله الرحمن الرحیم)


از حسین بن علی (علیه السلام) از زائده از عبدالعزّیز بن رفیع از ابی عمرو شیبانی از حذیفه روایت شده است که گفت:
دجّال خروج نمی کند تا مؤمنان خروج او را بهتر از خروج هر کس دیگری بدانند و خروج او برای مؤمن، زیان بارتر از سنگ ریزه ای نیست که از زمین بر می دارد نیست و علم دورترین و نزدیک ترین آنها یکسان است. (1)
از امّ شریک روایت شده که او از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) شنیده که فرمودند:
«مردم از دجّال به کوه پناه می برند.» (2) و مسلم آن را روایت کرده است. از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت شده است که فرمودند:
«سوگند به خداوند که جانم در دست اوست، دنیا به پایان نمی رسد تا اینکه انسان ها بر قبرها می گذرند، صورت خود را به آن می مالند و می گویند: ای کاش من جای صاحب این قبر بودم و دین داری در آن زمان مایه ی آزمایش است.» (3)
همچنین حدیثی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت شده است که ایشان فرمودند:

ادامه »

آیا دجال خروج کرده است؟ حال مومن در ایام فتنه ی دجال خروج دجال دجال در روایات
نظر دهید »
فساد اخلاقی چگونه باعث اخراج مسلمانان از اندلس شد؟
ارسال شده در 24 مهر 1397 توسط تنهاترین یاس در تهاجم فرهنگی

بسم الله الرحمن الرحیم
اندلس از جمله سرزمین‌هایی است که تمدن اسلامی در آن شکوه خود را به اوج رساند. اما همین شهر در پی گسترش مفاسد اخلاقی، به راحتی از دست مسلمانان خارج شد. این مطلب تلاش می‌کند تا نشان دهد که چگونه اباحه‌گری باعث سقوط اندلس شد.

تهاجم فرهنگی نوع خاصی از تهاجم است که به طور پنهان و غیرمستقیم از جانب یک ملت نسبت به ملت دیگر در زمینه‌های فکری و فرهنگی صورت می‌گیرد. پدیده‌ «تهاجم فرهنگی» دارای مسائل و ابعاد پیچیده و گسترده‌ای است.

همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار خود با اعضای شورای انقلاب فرهنگی فرمودند، «تهاجم فرهنگى، مثل خودِ کار فرهنگى، اقدامِ آرام و بى‌سروصدایى است. یکى از راه‌هاى تهاجم فرهنگى، این بوده است که سعى کنند جوانان مؤمن را از پایبندی‌هاى متعصبانه به ایمان، که همان عواملى است که یک تمدن را نگه مى‌دارد، منصرف کنند. همان کارى را که در اندلس، در قرن‌هاى گذشته کردند؛ یعنى جوانان را در عالم، به فساد و شهوت‌رانى و میگسارى و این چیزها مشغول کردند. این کار، حالا هم انجام مى‌گیرد.»(21 مرداد 1371)

ادامه »

اخراج مسلمانان از اندلس اسلام، اندلس، سقوط ، عوامل داخلی، خارجی تهاجم فرهنگی شهوت فساد اخلاقی کار فرهنگی
نظر دهید »
آتش افروزان جنگ نرم از نظر قرآن
ارسال شده در 24 مهر 1397 توسط تنهاترین یاس در دشمن شناسی, سواد رسانه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

جنگ نرم از جمله مباحثی است که قرآن کریم در آیات مختلف بدان پرداخته است. چنان که بخشی از آیات قرآن بیانگر آن است که دستگاه های ظالم و به ظاهر قدرتمندی چون نمرود و فرعون از این شیوه برای مقابله با پیامبران الهی حضرت ابراهیم(علیه السلام) و موسی(علیه السلام) استفاده می کردند. طراحان جنگ نرم با سرمایه گذاری بر افکار و اندیشه ها، آسان تر و با شتاب بیشتر به اهداف و نتایج دست می یابند. ضمن اینکه این روش، هزینه های جنگ سخت را ندارد و چهره خشن متجاوزان، در قالب دوستی و خیرخواهی، در پس پرده حجاب قرار می گیرد. قرآن کریم جلوه های گوناگون جنگ نرم را از طریق داستان های انبیا و رخدادهای عصر پیامبر اکرم| بیان نموده است. از جمله این روش ها می توان به استهزاء و تحقیر مظاهر دینی در قالب شوخی، تفرقه افکنی به نام استقلال طلبی، پخش شایعات به نام روشنگری و تضعیف رهبری با تهمت زدن و تحقیر نمودن اشاره نمود. تمسک به تعالیم دینی و اطاعت از رهبران آسمانی، بصیرت، صبر و تقوا، راهکارهای قرآنی مقابله با نبرد روانی دشمن است.

در نبرد ناپیدای جنگ نرم در یک سو، مؤمنان الهی و در سوی دیگر دشمنان دین خدا قرار دارند. عدم شناخت چهره دشمنان الهی توسط مسلمانان ممکن است آنان را در دام خود گرفتار کنند. شناخت دشمن در جنگ سخت، بسیار آسان است. او با صدای بلند و بدون واهمه خود را به عنوان دشمن معرفی می کند و با تمام قوا به جنگ آمده است و انسان می داند با چه کسی طرف است؛ اما در جنگ نرم، دشمن در قالب دوست و خیرخواه و با لطایف الحیل ظاهر می شود؛ چنان که قرآن در مورد شیطان می فرماید: «او قسم خورد که من برای شما دو نفر (آدم و حوا) از خیر خواهانم.» (اعراف / 21) ازاین رو شناسایی دشمن در جنگ نرم بسیار مهم است. قرآن، دشمنان مؤمنین را این گونه معرفی فرموده است:

ادامه »

آتش افروزان جنگ نرم جنگ نرم جنگ نرم از نظر قرآن
نظر دهید »
شیطان امروز، نرم‌افزار مدرن دارد
ارسال شده در 24 مهر 1397 توسط تنهاترین یاس در سواد رسانه ای, امام خامنه ای

امروز صدها سایت اصلى و هزاران سایت فرعى در اینترنت وجود دارد که هدف عمده‌شان این است که تفکّرات اسلامى و بخصوص تفکّرات شیعى را مورد تهاجم قرار دهند.

مقام معظم رهبری در جایگاه نگهبان همیشه‌ بیدار حریم صیانت از ارزش‌ها و اصول اسلامی و انقلابی، به دقت تمام مسائل را زیر نظر دارند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که همواره مورد اهتمام جدی ایشان قرار دارد، مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است. معظم‌له در این باره می‌گویند: «این تهاجم فرهنگى که بنده چند سال قبل گفتم، این شبیخون فرهنگى که انسان در بخش‌هاى مختلف علائم آن را مشاهده می‌کرد و امروز هم انسان آن را در بخش‌هاى مختلفى مى‌بیند، به این نیت است؛ با این قصد است؛ انقلاب را از محتواى خود، از مضمون اسلامى و دینى خود، از روح انقلابى خود تهى کنند و جدا کنند. این، از همان نقاط حساسى است که هوشیارى مردم را می‌طلبد.» بی‌گمان، یکی از مصادیق و ابزارهای تهاجم فرهنگی، استفاده از وجه منفی فضای مجازی است. نوشتار حاضر به بیان دیدگاه‌های رهبر عزیز انقلاب درباره فضای مجازی می‌پردازد.

ادامه »

امام خامنه ای اینترنت جنگ نرم سواد رسانه ای شیطان امروز فضای مجازی نرم افزار مدرن
نظر دهید »
نسب امام زمان (عج)
ارسال شده در 24 مهر 1397 توسط تنهاترین یاس در مهدویت

(بسم الله الرحمن الرحیم)


مهدی منتظر از اولادامام حسین(ع)
محدثین شیعه و سنّی، روایات متعددی از پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل كرده‌اند كه حضرت مهدی (عج) از اولاد امام حسین ـ علیه السلام ـ است از جمله:
1. شیخ صدوق به روایت عبدالرحمان بن سَمره از پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ در یك حدیث طولانی كه صفات امام علی ـ علیه السلام ـ و حسنین ـ علیهم السلام ـ را بیان داشته نقل كرده است كه:
«حسن و حسین ـ علیهم السلام ـ دو امام و سید اهل بهشت هستند. و 9 امام از نسل حسین ـ علیه السلام ـ امام این امت است. كه نهم آن قائم امت بوده و زمین را از قسط و عدل پر می‌كند…[1] هم چنین شیخ صدوق سی و هشت حدیث با سندهای مختلف در این مورد بیان كرده است.

ادامه »

امام زمان مهدویت مهدی منتظر نسب امام زمان
نظر دهید »
فراخوان رهبر انقلاب برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت
ارسال شده در 24 مهر 1397 توسط تنهاترین یاس در امام خامنه ای, سخن نگاشت

در پی تدوین الگوی پایه‌ی اسلامی ایرانی پیشرفت که در آن، اهم مبانی و آرمان‌های پیشرفت و افق مطلوب کشور در پنج دهه‌ی آینده، ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستگاه‌ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌شده و ارائه‌ی نظرات مشورتی جهت تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند.

https://kowsarblog.ir/media/blogs/yasenarges11659/quick-uploads/13970722_0140699.jpg

الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی امام خامنه ای سخن نگاشت فراخوان فراخوان رهبر مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پیشرفت ملت ایران
نظر دهید »
نسب دجّال
ارسال شده در 22 مهر 1397 توسط تنهاترین یاس در دجال در روایات

(بسم الله الرحمن الرحیم)


گفته می شود او از فرزندان شقّ اوّل است و آن شقّ بن حویل بن ارم بن سام بن نوح (علیه السلام) است و او، اوّلین کاهن در اعراب عاربه (اصیل و بدوی) است و ارم، پدر جبابره یعنی عاد، ثمود، طسم، جدیس و دیگران است و گفته می شود او یک چشم در پیشانی اش داشته و گفته می شود از صورتش آتش می بارد. گفته شده همانا دجّال از فرزندان اوست. همچنین گفته شده همانا او خود دجّال است. خداوند او را تا وقتش نگه داشته و در یکی از جزایر دریا محبوس و زندانی است.
و در حدیث تمیم داری آمده است:
او در یکی از سفرهایش در جزیره ای ساکن شد. دجّال را دید و با او سخن گفت و از ظهورش سؤال کرد و او را در حالی که در غل و زنجیر بود و به صخره ای بسته شده بود، پیدا کرد و شیاطین برایش غذا می آوردند.

ادامه »

خروج دجال دجال دجال در روایات دجال شناسی نسب دجال
نظر دهید »
ملاقات خضر (عليه السلام) و دجال
ارسال شده در 20 مهر 1397 توسط تنهاترین یاس در دجال در روایات

(بسم الله الرحمن الرحیم)


ابا سعيد خدرى مى گويد: پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) در ضمن سخنانى در مورد دجال فرمود: روزى دجال خواهد آمد، اما اجازه ورود به كوچه هاى مدينه را نخواهد داشت، بلكه در يكى از بيابان هاى وسيع اطراف مدينه متوقف خواهد شد. 

در اين حال مردى كه بهترين مردم - و يا از بهترين مردم - است به سوى او مى آيد و مى گويد: شهادت مى دهم تو همان دجالى هستى كه پيامبر (صلى الله و عليه و آله و سلم) فرموده است.
دجال مى گويد: آيا مى خواهيد كه اين مرد را بكشم و سپس زنده اش ‍ گردانم؟ آيا به من در انجام اين كار شك داريد؟
مردم مى گفتند: نه. 

آنگاه دجال آن مرد را مى كشد و سپس او را زنده مى كند.

هنگامى كه آن مرد زنده مى شود مى گويد: قسم به خدا! اكنون هيچ كس از من به احوال تو بيناتر نيست.
در اين هنگام دجال قصد مى كند كه او را بكشد اما نمى تواند بر او تسلط يابد.
ابواسحاق ابراهيم بن سعد گويد: مى گويند: اين مرد حضرت خضر (عليه السلام) است.

كشف الغمه، ج 3، ص 291؛ بحار الانوار، ج 51 ص 98.

 

دجال دجال در روایات ملاقات خضر (عليه السلام) و دجال
نظر دهید »
نگاهی مختصر به خروج دجّال
ارسال شده در 20 مهر 1397 توسط تنهاترین یاس در دجال در روایات

(بسم الله الرحمن الرحیم)


دجّال مرد پر تزویر و حیله گر، هنگامی که سخن از دجّال به میان می اید، طبق تفکّر عامیانه، ذهن ها متوجّه شخصی معیّن با یک چشم می شود که با جثه ی افسانه ای و مرکب افسانه ای تر، با برنامه ای مخصوص به خود؛ پیش از قیام بزرگ «مهدی (علیه السلام)» خروج خواهد کرد. 
اما همان گونه که از ریشه ی لغت «دجّال» از یک سو(1) و از منابع حدیث از سوی دیگر استفاده می شود، دجّال منحصر به یک فرد نیست، بلکه عوان کلّی برای افراد حیله گر است که برای به سوی خود کشیدن توده ی مردم از هر وسیله ای استفاده می کند و بر سر راه هر انقلاب سازنده ای که در ابعاد مختلف صورت می گیرد، ظاهر می شود.

ادامه »

آیا دجال خروج کرده است؟ تک چشم خروج دجال دجال دجال در روایات
نظر دهید »
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آخرین مطالب

  • در آخرالزمان دنیا چگونه خواهد بود؟!
  • حال مؤمن در ایّام فتنه ی دجال
  • فساد اخلاقی چگونه باعث اخراج مسلمانان از اندلس شد؟
  • آتش افروزان جنگ نرم از نظر قرآن
  • شیطان امروز، نرم‌افزار مدرن دارد
  • نسب امام زمان (عج)
  • فراخوان رهبر انقلاب برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت
  • نسب دجّال
  • ملاقات خضر (عليه السلام) و دجال
  • نگاهی مختصر به خروج دجّال

آخرین نظرات

  • ...  
    • ...
    در دجّال كيست؟
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در توهم‌های قهرمانانه!
  • حضرت مادر (س)  
    • مطیع ولایت (بسیج طلاب سطح 3 اراک )
    • خاطرات خاکی
    • وصیت عشاق
    • یا زینب کبری
    در توهم‌های قهرمانانه!
  • زكي زاده  
    • مائده
    در وادی یابس در روایات آخر الزمان
  • Mim.Es  
    • قدم‌های عاشـ ـقی
    • کویرم تشنه باران
    در رویشهای جوانان بیشتر از ریزشهاست.
  •  
    • رنگ خدا
    • مدرسه معصومیه قیدار
    در بقیه الله یعنی چه؟
  • زكي زاده  
    • مائده
    در رویشهای جوانان بیشتر از ریزشهاست.
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در حساب و کتاب
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در حساب و کتاب
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در انتظار
  • عابدی  
    • زینبیه ایوان
    در انتظار
  • عابدی  
    • زینبیه ایوان
    در انتظار
  • رضوی  
    • مصباح
    • شیرازی ها
    • پژوهانه
    در حساب و کتاب
  • رحیمی  
    • محدثه بروجرد
    در انتظار

Sidebar 2

This is the "Sidebar 2" container. You can place any widget you like in here. In the evo toolbar at the top of this page, select "Customize", then "Blog Widgets".
دی 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

تنهاترین یاس

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • انتظار
  • دلنوشته های من
  • داستان های اخلاقی
  • دشمن شناسی
  • سواد رسانه ای
  • شهدا
  • امام حسین
  • فرقه های انحرافی
  • کلیپ هایی که باید دید
  • مهدویت
  • شیطان شناسی
  • امام خامنه ای
  • سخن نگاشت
  • روایات معتبر درباره آخرالزمان
  • نفوذ
  • دجال در روایات
  • تهاجم فرهنگی

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان